نورزندگی
اجتماعی و خانوادگی
سه شنبه 29 فروردين 1391برچسب:پونه, :: 9:3 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

 

:

 و مرتفع کننده ء مشکلات و ناراحتی ‏های گوارشی به طوری که از ترش کردن

 معده جلوگیری می ‌کند و برای هضم غذا و برطرف کردن سکسکه مفید است.

مسکن سرماخوردگی، آنفلوآنزا، آسم

به خواص ضدمیكروبی كه در عصاره و اسانس پونه دارد، می ‌توان از آن به عنوان جایگزین طبیعی برای آنتی بیوتیك‌ها استفاده كرد.

پونه را به عنوان تحریک کننده

تولید صفرا نیز می‏ شناسند.

عصاره‏ ی پونه

در مقابل ویروس تب‏ خال، ویروس آنفلوآنزا، بیماری نیوکاسل وویروس‏های مختلف دیگر فعال است.

پونه خون را به سمت پوست مي کشد

.

داراي خاصيت ضد درد و کوفتگي ماهيچه هاست

.

آب پز پونه ادرارآور است .

دود برگ پونه حشرات را دور مي کند .

پونه بياباني داروي نيش کژدم ومار است .

 

مسکن سرفه و سیاه سرفه

با توجه

مشکلات و ناراحتی ‏های گوارشی به طوری که از ترش کردن

 

ضد گرفتگی بینی

فواید پونه



ادامه مطلب ...
سه شنبه 29 فروردين 1391برچسب:اطاعت, :: 8:35 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

پاداش اطاعت از پدر

نامه‌ای به پدر نوشتم که مرا از ازدواج معاف کنید و اجازه بدهید درس بخوانم، پدر در جواب نوشت: فکر نمی‌کنی اگر به سخن پدر گوش ندهی، این مانع تو باشد؟ خدا در قرآن فرموده‌است: و بِالوالدین احساناً".

به گزارش شبستان، حجت‌الاسلام حسین انصاریان در کتاب ارزش‌ها و لغزش‌ها با بیان خاطره‌ای، ماجرای ازدواج مرحوم آیت الله العظمی بروجردی (ره) و پاداش اطاعت این مرجع تقلید از پدر خود را این‌گونه نقل کرده اند؛ مرحوم آیت الله العظمی بروجردی (ره) در احوالات خود گفته است: در اصفهان تحصیل می‌کردم، اساتید آن روز اصفهان کم‌نظیر بودند،‌مانند آیت‌الله العظمی کلباسی،‌مرحوم آقا سید باقر درچه‌ای، حکیم بزرگ قشقایی، و حکیم بزرگ ملا محمد کاشانی.

آیت الله العظمی بروجردی(ره) نقل می‌کنند: من گرم تحصیل در محضر ایشان و عاشق این اساتید بودم. همواره مایه‌های علمی من بالا می‌رفت که نامه‌ای از پدر دریافت کردم. "پدر ایشان (که از علما بود) در بروجرد، معاش زندگی را از راه کشاورزی تامین می‌کرد"،‌ در نامه آمده بود:‌حسین عزیزم ‌به بروجرد بیا،‌من وسائل عروسی تو را فراهم کرده‌ام.

نامه‌ای به پدر نوشتم که مرا از ازدواج معاف کنید و اجازه بدهید درس بخوانم، پدر در جواب نوشت: فکر نمی‌کنی اگر به سخن پدر گوش ندهی، این مانع تو باشد؟ خدا در قرآن فرموده‌است: "و بِالوالدین احساناً".

بلافاصله به بروجرد رفتم. عروسی که تمام شد، پدرم گفت:‌حالا می‌خواهی بروی برو. آیت‌الله العظمی بروجردی می‌گفتند؛ بروجردی شدنم، یعنی ( به جایگاه مرجعیت و رسیدن به قله‌های بلند علمی) مرهون این خانم بود که پدر برای من گرفت.

 

سه شنبه 29 فروردين 1391برچسب:خاطره, :: 8:32 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

 

به نام رب جميل و محب جمال

تو هم مثل من به خود مي گويي:

که امسال بيا و از گناه عاري باش!

سال هاي قبل اين گونه گذشت

امروز را بي دليل بهاري  باش.

همراه صميمي ،

داستان زير را بخوان و همواره بهار را به ياد آور!

خردمندي در دشتي پوشيده از برف قدم مي زد که به زن گرياني رسيد. از او پرسيد: چرا گريه مي کني؟

زن پاسخ داد: وقتي به زندگي مي انديشم، به جواني ام ، به زيبايي ام که در آينه مي ديدم و به مردي که دوست داشتم و او را از دست دادم وبه رنج هايي که براي بزرگ کردن فرزندانم کشيدم، احساس مي کنم که خداوند بي رحم است که قدرت حافظه را به انسان بخشيده ،زيرا او مي دانست که من بهار عمرم را به ياد مي آورم و مي گريم.

مرد خردمند در ميان دشت پر از برف ايستاد و به نقطه اي خيره شد و سپس به فکر فرو رفت. زن از گريستن دست کشيد و پرسيد: در آن جا چه مي بيني؟

خردمند پاسخ داد : دشتي از گل سرخ !! و ادامه داد : خداوند آن گاه که قدرت حافظه را به من بخشيد ، بسيار سخاوتمند بود زيرا مي دانست در زمستان مي توانم همواره بهار را به ياد آورم و لبخند بزنم!

دوست  خوبم،

با عشق و مهرباني لبخند و اميد را به کساني تقديم کن که از داشتن آن محروم و عاجز مانده اند :

بگذار هر روز رويايي باشد باور نکردني!

بگذار هر روز عشقي باشد دچار نشدني!

بگذار هر روز بهانه اي باشد حيات بخشيدني!

بگذار هر بهار خاطره اي باشد به ياد ماندني!

 

خدا را سپاس! انسانهاي خوب را سپاس ! مادرم را سپاس! پدرم را سپاس! تلاش و مهرباني شما را سپاس!

 

سه شنبه 29 فروردين 1391برچسب:خانه, :: 8:9 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

به نام خداوند نظم و هماهنگي

((اگر به خانه من آمدي براي من اي مهربان چراغ بياور و يک دريچه که از آن ، به ازدحام کوچه خوشبخت بنگرم))

سال هايي وجود دارند که پرسش ها را مطرح مي کنند و سال هايي که پاسخ مي دهند. سال نو ، آغازي نو ، فصلي تازه از زندگي در انتظار نوشته شدن از آرزوها ، مقاصد ، تصميم ها و باورهايتان.

با خودتان صادق باشيد و همين حالا شروع کنيد:

شش اصل عملي

سپاسگزاري ، سادگي ، نظم ، هماهنگي ، زيبايي و شادماني واسطه هايي هستند که به شما کمک مي کنند تا با نورهاي خودتان زندگي کنيدو دريابيد که زندگي اصيل شخصي ترين شکل



ادامه مطلب ...
یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:حجاب, :: 7:54 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

 

شنبه 26 فروردين 1391برچسب:شخصیت, :: 13:29 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

به نام خداي کعبه
شخصيت خانه ما
«« خانه شما نشان مي دهد شما چه کسي هستيد ، نه اين که چه کسي بايد باشيد»»
چه خوشمان بيايد و چه خوشمان نيايد ، ويژگي هاي خانه هامان نمودارهايي دقيق هستند که از روي آنچه در اطراف ما ست نشان مي دهند کجا بوده ايم ، در زندگي مان چه مي گذرد و چه کسي هستيم.
درست است که امروز نحوه دکوراسيون با اجناس تجملي ، زندگي ها را دگرگون کرده است ولي ما نمي توانيم زندگي و خلاقيت خودمان را در حالت انتظار نگه داريم تا روزي پول بيشتري به دستمان برسد ، چون اين کار باعث ضايع شدن حق خودمان و ديگر افراد مورد علاقه مان مي شود . شکر گزاري از شرايطمان و پي بردن به پسند و سليقه شخصي مان را مي توانيم با راه و روشي که بيشتر دوست داريم به نمايش بگذاريم و منزل خود را تزيين کنيم.
با آنکه پول بي ترديد به ما کمک مي کند تا خودمان را از طريق آنچه دور و بر خود داريم بهتر نشان دهيم به کار بردن خلاقيت در ايجاد خانه اي گرم و صميمي که نشان دهنده شخصيت ما باشد به دکوراسيون آنچناني ،خريد کالاهاي اقساطي با دسته چک نيازي ندارد.
 



ادامه مطلب ...
شنبه 26 فروردين 1391برچسب:قلب, :: 13:28 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

هوالشافي
قلب شما
چگونه زماني که تنها هستيد مي توانيد از حملات قلبي نجات پيدا کنيد ؟
بيشتر افراد زماني دچار حمله قلبي مي شوند که تنها هستند ، بدون هيچ کمکي.
فردي که دچار حمله شده احساس از حال رفتگي ميکند و تا از دست دادن هشياري تنها 10 ثانيه فاصله دارد ، چه بايد کرد؟
شايد شما هم جزء متخصصين باشيد و روشهاي پيشگيري را به خوبي بدانيد ، ولي هرگز روي خود انجام نداده باشيد. خواهشمندم توصيه هاي ساده زير را جدي بگيريد:
*نترسيد ، شروع کنيد به سرفه کردن پي در پي و محکم.قبل از هر سرفه يک نفس عميق بکشيد.
*سرفه بايد عميق و طولاني باشد ، مثل زماني که مي خواهيد خلط را از ته سينه خود خارج کنيد.
* نفس عميق و سرفه بايد پي در پي تکرار شود ، هر دو ثانيه يک بار بدون توقف ، تا هنگامي که کمک برسد و يا قلب شما مجددأ به صورت نرمال بزند.
* نفس عميق باعث ورود اکسيژن به داخل ريه هاي شما مي شود و سرفه باعث مي گردد به قلب شما فشار وارد شده و سبب چرخش خون گردد. اين فشار باعث برگشت ريتم نرمال قلبي مي گردد و به اين وسيله فردي که دچار حمله شده مي تواند خود را به بيمارستان برساند.

# به هر کسي که مي شناسيد اين پيام را انتقال دهيد.
# اين خبر مي تواند جان آنها را نجات دهد.
# در ضمن فکر نکنيد چون سن شما زير25 يا30است ، مستعد حملات قلبي نيستيد. امروزه به علت تغيير در روش زندگي ، عادات تغذيه ، استرسها ، توقعات بي جا ،عدم تحرک و خود خوري ها ، حملات قلبي بين تمام سنين مشاهده مي گردد.

با آرزوي قلبي تپنده و سرشار از دوستي و مهر ورزي
 

شنبه 26 فروردين 1391برچسب:نیاز, :: 13:24 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

به نام پروردگار کامل و بي نياز
 تفاوت ميان نياز و خواسته :
نياز ،  محرک هايي است که انگيزه دروني دارد ، ضروري است و در هر زماني که ايجاب کند ، اولويت خود به خود دارد و حتمأ بايد در کوتاه مدت برآورده شود. مانند نيازهاي فيزيولوژيک مانند : اب ، غذا ، اکسيژن ، پوشاک، بهداشت ، خواب ، امنيت ، ثبات ، نظم ، هماهنگي ، آرامش و......
يک فرد اگر همه ي نيازهايش برآورده شود ، انگيزه اصلي اش اين است که کارهايي انجام دهد که بتواند آن کارها را به نحو احسن انجام دهد و اين خواسته اوست.



ادامه مطلب ...
شنبه 26 فروردين 1391برچسب:روح, :: 13:22 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

 خدايا تو راسپاس

پيدا کردن خود واقعي ، روح شادي
سخني دوستانه با خانمها
««زندگي نمايشي است که اگر در آن نقش اول را خود بر عهده بگيريم ، ممکن است بيشتر به قدرت هيجان و شکوه زندگي حقيقي دست پيدا کنيم.»»
بسياري از زنان به لحاظ عاطفي و ابراز محبت و ايثار بيکران آنچنان از خودشان دور مي شوند که حتي ديگر خودشان را نمي شناسند و اگر بنا به اتفاق چشمشان به آينه بيفتد از خودشان مي پرسند اين چه کسي است؟
او به گونه اي مبهم آشنا به نظر مي رسد اما شبيه به زني نيست که انتظار داشت آنجا ببيند.روانشناسان اين پديده را جابجايي خود مي نامند و معمولأ وقتي رخ مي دهد که فشار روحي بسيار زياد باشد.
اما اشکال کار در کجاست؟
خطا اين جاست که ما از حسي درست از خود جدا افتاده ايم ، خود واقعي مان را گم کرده ايم و دلمان براي او تنگ شده است. اما خبر خوب اين است که صبورانه با خودتان آشتي کنيد ، به زمزمه هاي قلبتان گوش کنيد ، با خود واقعي تان ارتباط برقرار کنيد ، فانوس عشق را برداريد تا گذرگاه شما را به سوي کمال و يکپارچگي نور افشاني کند.
آنچه در بسياري از روز هاي زندگي ما  خالي است احساس واقعي لذت بردن از زندگي است که سپري مي کنيم . وقتي واقعأ از آنچه که دوست داريم ، باخبر نيستيم ، درک لحظات شادي بخش سخت خواهد بود. ما بايد بياموزيم تا لحظات کوتاه و راستيني را که با خود رضايت و خشنودي به همراه مي آورند را بيابيم.
پختن نوعي شيريني جديد ، گذاشتن يک دسته گل تازه يا گياه سبز روي ميز پذيرايي ، نهارخوري يا ميز کار، نشستن و لم دادن براي نوشيدن يک فنجان چاي ، پياده روي سبک ، جا به جا کردن برخي از اشيا منزل ، پنجره ها را باز کردن براي جاري کردن انرژي کاينات به درون منزل ، مطالعه کتاب ، فراهم نمودن فرصتي براي ديدن برنامه دلخواه از تلويزيون ، پوشيدن لباسهاي راحت  با رنگهاي متنوع و شاد  و البته داشتن لبخند ي زيبا و مليح که مي تواند روح شادي را به خودتان و اعضاي خانواده هديه کند.
 به همين سادگي !!
نکته اين جاست چند نفر از ما در حالي که واقعأ در رودخانه فراواني فرو رفته ايم ، روزهاي زندگيمان را خشک و تهي مي گذرانيم و تشنه شادي هستيم! 
امروز بياييد عطشمان را براي زندگي خوب که خيال مي کنيم سر نخ و عنان اختيارش در دست ديگران است ، با قدر دانستن از مواهبي که هم اينک در زندگي خود داريم خاموش کنيم ، آن وقت است که مي توانيم دل هاي خرسند را به جهان هديه کنيم.
فکرهايي که در عين سادگي باعث لذت و خوشي شما مي شوند را بشناسيد و ليست کنيد. ذهنيت تازه اي در مورد شادي ايجاد کنيد و به اين نحوه تفکر که چيزهايي خارج از اختيار مان براي ما شادي به ارمغان مي آورند ، پايان دهيم .
خواهران خوب من :
شادماني يک کالاي تجملي بي اهميت و چشم پوشيدني نيست ، به شرط آنکه آن را يکي از اولويت هاي زندگي شخصي خود به شمار آوريم.
@ يادتان باشد :
اگر مي خواهيم زندگي شاد ، خلاق و پر باري داشته باشيم ، لازم است ميان خواسته ها و نياز هايمان تفاوت قايل شويم ؟ چگونه ؟
اگر خداوند توفيق دهد و عمري باقي باشد انشاالله در پيامهاي آينده به آن خواهيم پرداخت .
دست حق نگهدارتان! 
 
 
شنبه 26 فروردين 1391برچسب:شور, :: 13:20 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

 به نام رب جميل و محب جمال

شور  يا رمز و راز سليقه شخصي
 
شور توانايي يا استعداد ويژه اي است که با چيره دستي ، از آنچه هست ، پديده اي زيبا و بي نظير بيرون مي کشد . شور وقتي به عرصه زندگي شما پا مي گذارد که سر انجام به غرايز خود اعتماد کنيد. وقتي اعتماد کردن به غرايز خود را آغاز کنيد ، هميشه نسبت به سليقه خود صادق خواهيد بود.
شور يعني هيجان وعشق . شور رمز و راز سليقه شخصي نيز هست . شور يعني انرژي خلاق متمرکز ، حس سر زندگي و نشاط.
وما چگونه ياد مي گيريم که احساس شور و اشتياق را در خود بپرورانيم و توسعه دهيم؟
با توجه کردن به جزئيات . با پذيرفتن اين که هر روز کوشش دارد چيزهاي بيشتري از اصالتمان را به ما بياموزد.با همواره مراقب تجربيات پر شور و وجد آور بودن.و اين آن چيزي است که ما را به هيجان مي آورد و يا ما را به گريه مي اندازد ، آنچه خون را به مغزمان مي دواند و قلبمان را از حرکت باز مي دارد ، زانوهامان را مي لرزاند و روحمان را به افسوس خوردن وا مي دارد.
شور يعني مراجعه به درون ، و آنجا همان جايي است که انسان چشمه هايش را آنگونه پر مي کند که هرگز خشک نشوند.
اگر مي خواهيد هميشه پر شور باشيد و از چيزهايي که انتخاب مي کنيد احساس شادي و لذت کنيد :
هرگز دنباله رو مد نباشيد ، سليقه خود را داشته باشيد! چرا؟
زيرا مد يک خود نمايي است با لبه اي برنده . اما سليقه همه آن را از قبل ديده است و مي داند که اعتماد به اصل اصيل و ديرين سادگي ، زيبايي ، برازندگي و نيرويي ماندگار دارد.مد يک تب است ، يک موج است ، سليقه يک فلسفه است ، يک نگرش است. مد فرديت را مسخره مي گيرد و دست مي اندازد، سليقه آن را تحسين مي کند .
هر گز از ياد مبريد که : مد در عين حال که غالبأ افسونگر و جذاب است ، خود محور و سبکسر نيز هست. سليقه پر روح و سخاوتمند است و بهترين قيافه شما را به دنيا عرضه مي کند تا همه آن را ببينند. مد محرک است ، سليقه تسکين دادن و آرام کردن را ترجيح مي دهد. مد خود ستاست ، سليقه براي ستايش هايي که بي ترديد از راه خواهند رسيد ، صبر مي کند.
 مد خريدني است ، اما سليقه را بايد داشت. مد حدس مي زند ، بنا بر اين مي تواند بلوف بزند. سليقه آگاه است . مد بي قرار و نا شکيبا است و در نتيجه زود نابود مي شود . سليقه ثابت قدم و پايدار است و در انتظار بيداري احساس باقي مي ماند ،
 زيرا سليقه اصيل از خداوند جهانيان که جهان را با نظم و هماهنگي و سليقه اي بي نظير آفريد ، نشأت گرفته است.خداوند رحمان اين موهبت عظيم را در زواياي پنهان وجودتان  به وديعه نهاده است، آنها را پيدا کنيد و اندرزهايشان را در مورد سبک و سليقه شخصي پذيرا باشيد. 
امروز به غريزه و سليقه خود اعتماد کنيد!
 
شنبه 26 فروردين 1391برچسب:کفش, :: 13:18 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

 به نام خداوند دوستدار سادگي

 
پوشيدن کفشهاي پاشنه بلند سلامت زنان را تهديد مي کند!
 
آيا مي دانيد سالانه 20 هزار زن به خاطر پوشيدن کفش هاي پاشنه بلند راهي بيمارستان مي شوند؟
پژوهشگران پس از بررسي نتايج تحقيقات جديدي هشدار دادند که پوشيدن کفش هاي پاشنه بلند ، سالانه 20هزار زن را راهي بيمارستان مي کند.متخصصان مي گويند: اگر چه کفش هاي پاشنه بلند ممکن است چند سانتي به قد شما اضافه کند اما مانند ساير روشهاي غير طبيعي به قيمت تهديد کردن سلامتي شما تمام مي شود.
اين تحقيقات نشان مي دهد که پوشيدن کفش هايي با پاشنه هايي به ارتفاع چند سانتي متر نه تنها به پاهاي شما آسيب مي رساند بلکه حتي ممکن است منجر به بروز حوادث خطر سازي شود. بر اساس نتايج اين مطالعات ، بيش از يک سوم زنان وقتي اين کفشها را مي پوشند حين راه رفتن به زمين مي خورند و دچار آسب ديدگي مي شوند.
با توجه به تحقيقات اخير ، جمعيت زناني که تمايل به استفاده از اين کفش ها را دارند ، افزايش يافته است. اين بررسي ها نشان مي دهد که نوجوانان دختر بيشترين آسيب را از اين جهت مي بينند. به طوري که طبق آمار دختران زير 18 سال 50بار بيشتر از مادارنشان در معرض ابتلا به مشکلات استخوان لگن ناشي از پوشيدن اين کفش ها قرار دارند. هم چنين ميزان بروز کمر درد در بين دختران نوجوان که کفش هاي پاشنه بلند مي پوشند 10برابر افزايش پيدا مي کند.
در اين پژوهش بيش از 1000 دختر نوجوان که از اين کفش ها استفاده مي کردند تحت مطالعه قرار گرفتند.برخي از فيزيو تراپيست ها ي شرکت کننده در اين پژوهش هشدار دادند که مشکلات ناشي از پوشيدن اين کفش ها ممکن است تا حدي پيش روي کرده و شدت پيدا کند که فرد ناچار به جراحي و پيوند استخوان گردد.
توجه : کفشهاي کاملأ تخت نيز از نظر پزشکي توصيه نمي شود . کفش مطلوب و مناسب معمولأ کفش هايي با ارتفاع 3تا4 سانتي متر است.
با آرزوي سلامتي! 
شنبه 26 فروردين 1391برچسب:بهترین, :: 13:16 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

 به نام خداوند بهترين ها

سلام،
 
     کمي فکر کردم وبهترين ها را اينگونه ليست کردم. تو هم ميتواني با اندکي تعمق بهترين ها  را از ديدگاه خودت ليست کني!
بهترين سنگ صبور ، محرم اسرار و ارباب دعا خداست.
بهترين، لطيف ترين و زيبا ترين عشق بي بهانه مادر است.
بهترين و محکم ترين تکيه گاه پدر است.
بهترين شأن انسان در  والايي ارزشهايش و در بينشي است که بدان دست يافته است.
بهترين معناي خوشبختي درک تو از معناي خوشبختي است.
بهترين بخت تو آن است که مشعل آگاهي را چراغ راه خود کني و به آواي دانسته هاي خويش گوش فرا دهي.
بهترين خود آگاهي آن است که بداني در اين جهان چه رسالتي و چه مسئوليتي بر دوش داري.
بهترين اراده آن است که در اردوي زندگي ، با گامهايي استوار قدم برداري.
بهترين مبارزه آن است که حريف از تو قوي تر باشد.
بهترين بازي آن است که برد و باخت به اندازه نفس عمل برايت مهم نباشد.
بهترين برد آن است که وقتي مي بازي از باخت هايت درس بگيري.
بهترين شوخي آن است که بدون تمسخر و تحقير ديگران باعث شادي جمع شوي.
بهترين نگاه آن است که تمامي احساست را بدون به زبان آوردن کلمه اي به طرف مقابل انتقال دهي.
بهترين همسفر آن است که در طول سفر با تو همرنگ و هماهنگ باشد.
بهترين آينه وجدان توست ، آگاه و بيدار باش.
بهترين شريک آن است که سود و منافع تو را منافع خود بداند.
بهترين گذشت آن است که در موضع قدرت باشي و آن را انجام دهي.
بهترين ايده ها را هميشه احساست به تو هديه مي کند نه عقل تو .
بهترين راه حرف زدن ، کوتاه ، صريح و شفاف حرف زدن است ، از حاشيه بپرهيز.
بهترين پناهگاه  و محل امن شانه هاي کسي است که از صميم قلب دوستش داري.
بهترين نعمت بدون هيچ قيد و شرطي ، سلامتي است و دل خوش.
بهترين جست و جو ، کنکاش در وجود خودت است.
بهترين عمل آن است که بدي را با نيکي جواب دهي.
بهترين راه بد گويانت آن است که در عمل عکس آن چه را که گفته اند نشان بدهي ، نه با زبان.
بهترين فرار آن است که از جمع غيبت کنندگان بگريزي.
بهترين بزرگواري آن است که هرگز از بالا به کسي نگاه نکني مگر آنکه بخواهي او را از زمين بلند کني.
بهترين طرز فکر آن است که به ديگران بر اساس خصوصيات شخصيتي شان امتياز بدهي نه بر اساس ظاهر و ثروت.
بهترين روابط آن است که ديگران را بدون قيد و شرط ، همانگونه که هستند بپذيري و دوست بداري. 
بهترين قدر داني آن است که در آن افراط نباشد.
بهترين زندگي آن است که در دنيا زندگي کني بي آنکه جزيي از آن باشي.( همچون نيلوفري در آب ، زندگي در آب ، بدون تماس با آب)
و بهترين مرگ آن است که تنها جسمت از ميان رفته باشد و نه اسمت.
با آرزوي بهترينها براي شما که بهترين هستيد.
  
شنبه 26 فروردين 1391برچسب:موفق, :: 13:12 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

 به نام رب العالمين

«انسان» مسئول و جوابگوي زندگي خويش است
کاريز درون جان تو مي بايد               کز عاريه ها تو را دري نگشايد         
با ايمان به کارآيي و توانايي هايمان و تن ندادن به آنچه ديگران براي مان تعيين و تکليف مي کنند ، مي توانيم به صورت يک ارزش در آييم.
مثل ماشين ،تسليم محض ديگران بودن ، بي اراده به هر سويي رفتن و براي هر ارزاني ،اعلام پذيرش نمودن ، دور از جهالت و حماقت نمي باشد.
هر کس خود مسئول و جواب گوي زندگي خويش است و مصلحت مملکت خويش مي داند.
پيام آندره ژيد اين است : دوست من زندگي را آنگونه که مردم به توپيشنهاد مي کنند ، مپذير و قرباني بت ها مشو.
*اگر اوقاتي را که بايد صرف هماهنگي و مشخص نمودن تکليف ما با خودمان باشد با بداهت ، صرف پيشنهادات هر از راه رسيده اي نماييم ، پس تکليف اراده ي شخصي و آزاد بشر چه مي شود؟
کسي که صلاح خويش را نداند و راه خود را پيدا نکند ، به ناچار با هر سازي مي رقصد و پيوسته سرود ديگران را مي نوازد، و عقايدش در انبوه آرا ، فرسوده شده و از بين مي رود.
«وصول به شخصيت عالي امکان پذير است به شرط آنکه انسان در تماس خود با امور زندگاني نگذارد به همان آساني که گوسفند ، پشم خود را در خارستانهايي که از آن مي گذرد از دست مي دهد ، روحش پاره پاره  شود. (بالزاک ، کتاب چرم ساغري)»
با شناخت بايستگي و نبايستگي هاي خود و حذف انتخاب هشيارانه در مسائل زندگي ، به مصاحبه ي موجوديت مان بپردازيم.
 
برتولت برشت مي گويد: صور ت حسابت را خودت جمع بزن ، اين تويي که بايد بپردازي اش. روي هر رقمي انگشت بگذار و بپرس : اين براي چيست؟
مولوي اين مضمون را در ابيات زير به روشني بيان نموده است:
حق همي گويد چه آوردي مرا                   اندر اين مهلت که دادم من تو را
عمر خود را در چه پايان برده اي                 قوت و قوت در چه فاني کرده اي
گوهر ديده کجا فرسوده اي                        پنج حس را در کجا پالوده اي
گوش و چشم و هوش و گوهر هاي عرش                    خرج کردي ، چه خريدي تو ز فرش
**راستي هرگز در خلوت به روزي که گذرانديم و چگونگي آن انديشيده ايم؟!
منظورم اين نيست که به جمع و تفريق نفع و ضررهاي معاملات مادي خود بپردازيم.بلکه بايد ببينيم چه قدر صحبت بدهکاريم و دست چه کسي را گرفته ايم ؟! از بازار معنويات چه خريده ايم؟ چه گفته ايم ؟ چه اندوخته ايم ؟ چه قدر بار عاطفي مثبت و چه قدر بار عاطفي منفي داشته ايم؟ و......... ، اين ها سوالاتي است که يک انسان متعالي همواره در سر دارد.
حضرت علي (ع) مي فرمايد:
«خردمند را سزد که ساعتي آسوده از کار بگزيند و به حساب خود برسد و به دقت بنگرد که شبانه روز چه به دست آورده و چه از دست داده است. و در جاي ديگري مي فرمايد: به حساب خودت رسيدگي کن قبل از آنکه به حسابت رسيدگي شود.
پس به خود بياييم ، از خود بخواهيم و به خود بينديشيم. با تاثير پذيري از هر عقيده و ايده آلي ، هدف انسان گم مي شود. براي استقرار هر چيز تازه ، استقلال قلبي و دوري از تقليد ضروري است.
در اين عصر بزرگ انديشه ها، همواره « تاج مقبولي » بر سر کسي است که با يک فرح استقلال جويانه ي فکري بتواند ساختار بندگي و بردگي را فرو بريزد و زنجير گران آن را از روح خود باز گشايد.
واقعا ويران کردن يک موجودي که ساخته و پرداخته ي ديگران است چه ارزشي دارد وقتي خود را بي مايه بيابيم؟
با دانش محدود و اندوخته ي اندک ، تحت سيطره ي هر مرامي در آمده و عاقبت قرباني ناداني و جهالت ديگران خواهيم شد.
عاقل آن باشد که آن با مشعله است                  او دليل و پيشواي قافله است
      پيرو نور خود است آن پيش رو                             تابع خويش است آن بي خويش رو  
اما يک انسان با اراده ، آزاد و با غناي انديشه مي تواند خود به حل و فصل زندگي اش پرداخته و با اطمينان و آرامش قلبي اسير و ذليل هر توجيه ضعيفي نگشته و خود را معطل ديگران نکند.
(( ولي در اين ميان بايد به خاطر داشت که ارزش و حرمت رجوع نادان به دانا و مشورت در امور زندگي ، سخني ديگر است که همچنان بايد حفظ گردد.))
در اين بازار عطاران مرو هر سو چو بيکاران                      به دکان کسي بنشين که در دکان شکر دارد
يادتان باشد:
*خودمان گنجي هستيم که مي جوييم.
*اگر به خاطر حرفهاي ديگران از دنبال کردن اهداف خود عقب نشيني کنيد ، گويي به طور ضمني به آنها مي گوييد:
براي من نظر شما در باره زندگي از خودم مهم تر است ، من براي جلب رضايت شما مي کوشم تا آنچه از دستم بر مي آيد ، انجام دهم.
*هنگام استفاده از ماشين حساب قبل از هر کار بايد اعداد و ارقام مربوط به مساله قبلي را از روي آن پاک کرد در غير اين صورت بخشهايي از مسأله يا موقعيت قبلي به موقعيت جديد انتقال يافته و جواب صحيح به دست نمي آيد.
*از اين دنيا که مي رويم و به جان آفرين مي پيونديم از ما نمي پرسند که چرا فلان شخصيت برجسته نشديم؟ رمز و راز هاي عظيم حيات را از ما نمي پرسند. تنها سوال اين خواهد بود : که چرا خودت نشدي؟
انساني کاملأ فعال و تحقق يافته که تنها خودت توان شدنش را داشتي .
*اولين ماجراي عشقي که بايد در اين جهان با موفقيت به کمال برسانيم رابطه اي است که با خود داريم و تنها بعد از اين مرحله است که مي توانيم براي برقراري يک ارتباط آماده شويم و فقط پس از اين مرحله است که قادر به عشق ورزيدن هستيم و مي توانيم عشق ديگران را به درونمان راه دهيم.
موفق ، پرتوان و پيروز باشيد. 
                  
شنبه 26 فروردين 1391برچسب:خالق, :: 13:4 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

 يا من احکم من کل حکيم

تسلط بر ذهن
با تشکر ار همکاران محترمي که در خصوص پيام نامه شماره (16) مثبت انديشي  اظهار لطف نموده اند و اذعان داشته اند که تغيير افکار منفي و عادتهاي  نامطلوب بسيار سخت  و تقريبا غير ممکن مي باشد ، مطلب زير تهيه گرديد که اميدوارم راهگشا باشد.
ياران صميمي،
 در باطن شما هوشمندي و اقتدار وصف نا پذيري هست که مدام به انديشه ها و کلام شما پاسخ مي دهد، هنگامي که با انتخاب آگاهانه انديشه هاي خود تسلط بر ذهن را مي آموزيد ، خود را با اين قدرت متحد مي کنيد. نپنداريد که اختيار شما تابع ذهن است . اختيار ذهن در دست شماست. شما از ذهن خود استفاده مي کنيد. شما مي توانيد انديشه هاي قديم خود را متوقف کنيد و از انديشه هاي کهنه دست برداريد.
هر گاه انديشه قديم شما کوشيد که باز گردد و بگويد:« عوض شدن خيلي سخت است» اختيار ذهن را به دست بگيريد و به ذهن خود بگوييد :« من اکنون اين اعتقاد را انتخاب مي کنم که ايجاد دگرگونيها براي من آسان شده است.»
شايد مجبور باشيد که اين گفتگو را چند بار در ذهن خود ادامه بدهيد يا حتي به نگارش در آوريد تا سر انجام تصديق کنيد که اختيار در دست شماست و هر چه شما بگوييد همان خواهد شد.
تنها چيزي که در اختيار شماست انديشه اين لحظه است.
انديشه هاي آينده نيز هنوز شکل نگرفته اند و نمي دانيد که چه خواهند بود. انديشه اين لحظه ، يعني انديشه اي که هم اکنون در سر داريد ، کاملأ در اختيار شماست.
مثلأ اگر بچه اي داشته باشيد که هميشه اجازه داشته تا دير وقت بيدار بماند و ناگهان شما تصميم بگيريد که اکنون مي خواهيد اين بچه هر شب سر ساعت هشت بخوابد ، فکر مي کنيد ماجراي نخستين شب چگونه خواهد بود؟
کودک بر ضد اين قانون جديد عصيان خواهد کرد و پاهايش را بر زمين خواهد کوبيد و فرياد خواهد کشيد و تا آنجا که بتواند خواهد کوشيد که به رختخواب نرود . اما اگر شما در کمال آرامش به تصميم خود بچسبيد و بسيار محکم و استوار بگوييد که اين وقت جديد خوابيدن است ، عصيان کمتر و کمتر خواهد شد. پس از دو سه شب اين قانون تازه استقرار خواهد يافت.
ذهن شما نيز همين گونه است. الته نخست عصيان خواهد کرد ، چون نمي خواهد از نو تر بيت شود. اما اختيار در دست شماست.
اگر مصمم و متمرکز بر جا مانيد ، چيزي نخواهد گذشت که شيوه جديد تفکر استقرار خواهد يافت و هنگامي که در مي يابيد شما قرباني در مانده انديشه هايتان نيستيد ، بلکه حاکم ذهن خود هستيد ، احساسي نيکو به شما دست مي دهد.
به خود تاکيد کنيد:
من خالق زندگي خويشم.
اکنون زندگي خود را دقيقأ به صورتي که مي خواهم ، مي آفرينم.
 
قدرتمند ،آگاه ،پر توان باشيد.
 
شنبه 26 فروردين 1391برچسب:آزمون, :: 13:1 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

  ---

 --- بسمه تعالي
 
  حضرت صادق (ع):  
به روزه ونماز مردم گول نخوريد،
زيراچه بسا انسان به نماز وروزه شيفته ميشود تا آنجا كه اگر آن ها را ترك كند به وحشت مي افتد،
ولي مردم را به راستگويي و اداي امانت بيازمائيد.                 
                                                  

 

شنبه 26 فروردين 1391برچسب:مشکل گشا, :: 12:30 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

 يا کاشف الکروب

««م»» مشکلات را بردار !
مشکلي نيست که آسان نشود                              مرد بايد که هراسان نشود
خداوند در سوره انعام آيه 59 مي فرمايد:
هيچ برگي از درختي نمي افتد ، مگر به اذن او.
با درک اين مهم و اين که تمامي امور ما زير نگاه عميق خداوند جاري است نگاهي به مشکلات خود مي اندازيم:
*مشکلات از دو راه بر ما حادث مي شود:1- انتخاب خداوند 2- انتخاب خودمان
شايد به جرأت بتوان گفت : انتخاب خداوند همان آزمايش الهي است ، آنان که شاگردان عزيز و بندگان خوب خدا هستند در معرض آزمايش بيشتري هستند و به رنج هاي بي شماري دچار مي شوند.
*خوب است اين را بدانيم که کمي غم برايمان بد نيست ، زيرا در پس هر رنج و درد درسي نهفته است!
««در گلزار جهان گلي که مي سوزد و گلاب مي شود ، نيک بخت تر از آن گلي است که روي خاري روييده و روزي دو مي ماند و سپس پژمرده مي شود و مي خشکد.»»
*به تعبيري حضور رنج ، تقربي است به در گاه خداوند ، اما اگر همراه با صبر و آرامش باشد.
 اما در انتخاب خودمان ،اگر ايمان بياوريم که مشکلات = زندگي و بفهميم که وجود هر مشکل براي ما حضور يک معلم و در نتيجه يک تجربه مفيد است ، ديگر، آن قدر ها هم از زندگي دلخور نخواهيم بود. 
 *نيم نگاهي به مشکلات کذشته بينداز ، يک زمان تصور مي کردي که ديگر اميدي به زندگي نيست و اکنون با لبخندي سرشار از لذت کسب يک تجربه به آن مي نگري . مطمئن باش فردا هم به مشکلات امروز خودت با لبخند مي نگري!
 *بايد ايمان بياوريم که در اوج مشکلات هرگز تنها نيستيم ، اگر اندکي بايستيم و از هر چرايي خود را رها کرده و به او فکر کنيم ، آنگاه مشاهده مي کنيم که مشکلات چگونه کمرنگ مي شوند و محو.
  @@فراموش نکن : با مشکلات نجنگ! آنها را دوست داشته باش و بدان آنها آمده اند تا تو را تعالي و ارزش بخشند.
 براي روشن تر شدن موضوع حکايت زير را بخوان: 
  يک سخنران در مجلسي که تعداد کثيري حضور داشتند يک اسکناس 100 دلاري از جيب بيرون  آورد و پرسيد : چه کسي مايل است اين اسکناس را داشته باشد؟
 دست همه حضار بالا رفت!
  سخنران گفت : بسيار خوب من اين اسکناس را به يکي از شما خواهم داد ولي قبل از آن مي خواهم کاري کنم ، سپس اسکناس را مچاله کرد و پرسيد: چه کسي مايل است اين اسکناس را داشته باشد؟ باز هم دست حضار بالا رفت!!
اين بار سخنران اسکناس مچاله شده را بر زمين انداخت و چند بار آن را لگد مال کرد سپس اسکناس را برداشت و پرسيد : خوب ،حالا چه کسي حاضر است صاحب اين اسکناس شود؟
  باز هم دست حضار بالا رفت!!! 
  سخنران گفت: دوستان مي بينيد! با اين بلاهايي که من سر اين اسکناس آوردم از ارزش اسکناس چيزي کم نشد و همه شما خواهان آن هستيد ، و ادامه داد:
عزيزانم!در زندگي واقعي هم همين طور است ، ما در بسياري موارد با تصميماتي که مي گيريم يا با مشکلاتي که مواجه مي شويم ، خاک آلود مي شويم و احساس مي کنيم که ديگر هيچ ارزشي نداريم. ولي هرگز اين گونه نيست و صرف نظر از اينکه چه بلايي سرمان آمده است ، هرگز ارزش خود را از دست نمي دهيم و هنوز هم براي افرادي که دوستمان دارند ، آدم پر ارزشي هستيم! و از همه مهم تر براي خودمان که هدفمند هستيم و آگاه! اگر تلاش و پايمردي را در رفع مشکلات از ياد نبريم.
##يادمان باشد:
  *کاري که در برابر ماست به بزرگي نيرويي نيست که پشت سر ماست و خداوند فرموده : من از پدر و مادر به شما مهربانتر و نزديک ترم! و اگر به ديده بصيرت بنگريم ، مي بينيم که به راستي چنين است و عشق و اراده خداوند در همه امور ما جاري و ساري است.
««گاهي دلتنگ مي شويم و آسمان چشمانمان ابري و شرجي مي گردد ، ولي بايد بدانيم هر آسمان ابري بالاخره بارشي دارد و به دنبال بارش ، رويش طراوت و تازگي و شادماني در مزرعه دلمان را به تماشا مي نشينيم!»»
 *براي رفع مشکلات ، آرام باش ، توکل کن ، تفکر کن ، سپس آستين ها را بالا بزن ، آنگاه دستان خداوند را مي بيني که زودتر از تو دست به کار شده !
به مشکلات به عنوان يک آموزگار نگاه  کن ، البته با توجه به پيوست در علامت کليپس!!
 
 
شنبه 26 فروردين 1391برچسب:حقیقت, :: 12:29 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

 به نام خداوند همه مهر و همه خوبي

«« آسيب ديده ايد، لطمه خورده ايد،
به کسي اعتماد کرده ايد، خيانت ديده ايد،
نقشه هايتان نقش بر آب شده است، 
ريسک کرده ايد ، باخته ايد،»»
  **مي خواهيد با آن چه کار بکنيد؟
 *انتقام بگيريد، عصباني شويد، سکته کنيد؟
  *نه اين راهش نيست!
 *اگر آرامشي هست آن را پيدا کنيد، اما نه به قيمت  پنهان کردن زيان هاي خود، يا وانمد کردن به ايکه همه چيز خوب است.
  *نياز به اين داريد که از چيزهايي که براي شما سودي ندارند ، دست بکشيد.
  *ريسک آن را بپذيريد ، ريسک آنچه در دل داريد.
  *هر درسي که بايد از ضررها فرا گيريد ، ياد بگيريد. ياد بگيريد که چه چيزي اهميت دارد و چه چيزي اهميت ندارد. يک تغيير ايجاد کنيد.
  *هر آنچه مي شود به غنيمت ذخيره کرد، حفظ کنيد.
  *چيزي را که هرگز وجود خارجي نخواهد داشت ، رها کنيد.
  *خيلي از دردهاي شما از اين ناشي مي شوند که به چيزي مي چسبيد و رهايش نمي کنيد که به حقيقت پيوستنش محال است.
  @@نهايتأ اين که به خاطر داشته باشيد، رنج کشيدن يک انتخاب ديگر است.!!
 
دستم را باز مي کنم و دنيا را رها مي کنم،
من در اينجا هستم،
من همه آن چيز ي هستم که به آن نيازمندم.
يادمان باشد : خودمان گنجي هستيم که مي جوييم.
 
با اعتماد به نفس ، توانا و خوشحال باشيد.
 
شنبه 26 فروردين 1391برچسب:لیوان, :: 12:29 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

 به نام خداوند همه مهر و همه خوبي

  ليوان را زمين بگذار !
  استادي در شروع کلاس درس ليواني پر از آب به دست گرفت ، آن را بالا گرفت که همه ببينند . بعد از شاگردان پرسيد: به نظر شما وزن اين ليوان چقدر است؟
شاگردان جواب دادند : 50گرم ، 100 گرم ، 150 گرم...
استاد گفت : من هم بدون وزن کردن نمي دانم وزنش چقدر است . اما سئوال اين است : اگر من اين ليوان آب را چند دقيقه همين طور نگه دارم ، چه اتفاقي خواهد افتاد ؟
شاگردان گفتند : هيچ اتفاقي نمي افتد.
استاد پرسيد:
خوب اگر يک ساعت همين طور نگه دارم چه اتفاقي مي افتد؟
يکي از شاگردان گفت : دست تان کم کم درد مي گيرد.
- حق با توست. حالا اگر يک روز تمام آن را نگه دارم ، چه ؟ 
- شاگرد ديگري جسارتأ گفت : دست تان بي حس مي شود. عضلات به شدت تحت فشار قرار مي گيرند و فلج مي شوند و مطمئنأ کارتان به بيمارستان خواهد کشيد . و همه شاگردان خنديدند.
استاد گفت : خيلي خوب است . ولي آيا در اين مدت وزن ليوان تغيير کرده است ؟
شاگردان جواب دادند : نه .
-پس چه چيز باعث درد فشار روي عضلات مي شود؟ در عوض من چه بايد بکنم؟....شاگردان گيج شدند.
- يکي از آنها گفت : ليوان را زمين بگذاريد.
استاد گفت: دقيقأ مشکلات زندگي هم مثل همين است. اگر آنها را چند دقيقه در ذهنتان نگه داريد ، اشکالي ندارد . اگر مدت طولاني تري به آنها فکر کنيد ، به درد خواهد آمد . اگر بيشتر نگه شان داريد ، فلج تان مي کند و ديگر قادر به انجام کاري نخواهيد بود!!
*فکر کردن به مشکلات زندگي مهم است ، اما مهم تر آن است که در پايان هر روز و پيش از خواب آنها را زمين بگذاريد . به اين ترتيب تحت فشار قرار نمي گيريد.
هر روز صبح سر حال و قوي بيدار مي شويد و قادر خواهيد بود از عهده هر مسئله و چالشي که برايتان پيش مي آيد ، بر آييد.
@@ دوست من يادت باشد که ليوان آب را همين امروز زمين بگذاري. و اگر از اين مطلب خوشت آمد ، پيام بعدي رو دنبال کن !
 
هموار باد همواره راهي که در پيش رو داري.
 
 
شنبه 26 فروردين 1391برچسب:خدا, :: 12:27 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه
به نام خداوند همه مهر و همه خوبي
«« آسيب ديده ايد، لطمه خورده ايد،
به کسي اعتماد کرده ايد، خيانت ديده ايد،
نقشه هايتان نقش بر آب شده است، 
ريسک کرده ايد ، باخته ايد،»»
  **مي خواهيد با آن چه کار بکنيد؟
 *انتقام بگيريد، عصباني شويد، سکته کنيد؟
  *نه اين راهش نيست!
 *اگر آرامشي هست آن را پيدا کنيد، اما نه به قيمت  پنهان کردن زيان هاي خود، يا وانمد کردن به ايکه همه چيز خوب است.
  *نياز به اين داريد که از چيزهايي که براي شما سودي ندارند ، دست بکشيد.
  *ريسک آن را بپذيريد ، ريسک آنچه در دل داريد.
  *هر درسي که بايد از ضررها فرا گيريد ، ياد بگيريد. ياد بگيريد که چه چيزي اهميت دارد و چه چيزي اهميت ندارد. يک تغيير ايجاد کنيد.
  *هر آنچه مي شود به غنيمت ذخيره کرد، حفظ کنيد.
  *چيزي را که هرگز وجود خارجي نخواهد داشت ، رها کنيد.
  *خيلي از دردهاي شما از اين ناشي مي شوند که به چيزي مي چسبيد و رهايش نمي کنيد که به حقيقت پيوستنش محال است.
  @@نهايتأ اين که به خاطر داشته باشيد، رنج کشيدن يک انتخاب ديگر است.!!
 
دستم را باز مي کنم و دنيا را رها مي کنم،
من در اينجا هستم،
من همه آن چيز ي هستم که به آن نيازمندم.
يادمان باشد : خودمان گنجي هستيم که مي جوييم.
 
با اعتماد به نفس ، توانا و خوشحال باشيد.
 
شنبه 26 فروردين 1391برچسب:کنجد, :: 12:26 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

  گياه شناسي

وطن اصلي كنجد هندوستان است كه از آنجا به نقاط ديگر دنيا راه يافته است . در حال حاضر چين بزرگترين توليد كننده كنجد در دنيا مي باشد . هندوستان و حبشه از نظر توليد بعد از چين قرار دارند . در ايران نيز مقدري كنجد توليد مي شود كه بيشتر آن به مصرف تهيه روغن و حلوا ادره مي رسد.
خواص داروئي: 
 از نظر طب قديم ايران كنجد گرم و تر است . كنجد بسيار مغذي است و در اكثر كشورهاي فقير بعنوان جانشين  گوشت بكار مي رود . 
1)براي چاق شدن و تقويت نيروي جنسي موثر است 2)براي رفع قولنج كنجد را آسياب كرده و با سركه مخلوط كنيد و بمقدر نصف وزن كنجد ، مغز بادام پوست كنده را بآن اضافه كنيد آنها را پودر كنيد و هر روز بمقدر يك قاشق سوپخوري از آن بخوريد . 
3) كنجد گرفتگي صدا را از بين مي برد 4)نرم كننده معده و روده است 
5)كره كنجد كه در كانادا بنام تاهيتي معروف است و شبيه كره مي باشد غذاي خوبي براي رشد بچه هاست 6)برگ كنجد را اگر به سر بماليد باعث رشد و سياهي موي سر مي شود 7) نرم كننده معده و روده هاست8)كنجد فشار خون را كاهش مي دهد 9)كنجد ضد رماتيسم است
10)براي رفع ناراحتي كيسه صفرا مفيد است
  
استفاده شده از سايت گياهان دارويي


ادامه مطلب ...
شنبه 26 فروردين 1391برچسب:شش, :: 12:25 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

 گياه شناسي

شيرين بيان در ايران در اكثر نقاط كشور مي رويد . شيرين بيان گياهي است بطول يك متر كه در نواحي معتدل تا ارتفاع دو متر مي رسد . برگهاي آن مركب از تعدادي برگچه هاي آن سبزرنگ مي باشد . گلهاي آن برنگ بنفش ، سفيد . زرد است  ميوه آن مانند نيام و محتوي 5 تا 6 دانه مي باشد . 
مهمترين خاصيت
 شرين بيان كه جديدا كشف شده است و در آلمان و اروپا و آمريكا ساتفاده مي شود درمان كننده زخم معده و سرطان معده است براي اين منظور شربت شيرين بيان را تهيه كرده و هر روز بمقدر يك قاشق غذا خوري قبل از غذا به مريض بدهيد و اگر اين عمل را تا 4 ماه تكرار كنيد شخص معالجه خواهد شد .
2)براي تقويت عمومي بدن مفيد است 3)خوردن آن از پيري جلوگيري مي كند 4)براي نرم كردن سينه موثر است 5)زخم ها و تاول هاي پوست را با چاي شيرين بيان شستشو دهيد تا زود خوب شود .6)ملين است و معمولا آنرا با گياهان ديگر مخلوط مي كنند كه انقباضات را كم مي كند7)مدر و عرق آور است 8)براي برطرف كردن زخم و التهاب دهان ريشه شيرين بيان را بمكيد .9)سرفه را برطرف مي كند
استفاده از سايت گياهان دارويي 
 
شنبه 26 فروردين 1391برچسب:نگاه, :: 12:20 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

 نگاه از نظر قرآن

1- نگاه سرچشمه گناه

يکي از مسائلي که ذکر آن در اين جا ضروري است مسأله«نگاه» است و اين که بسياري از فجايع و حتي قتل ها از يک نگاه شروع شد و مرحله به مرحله پيش رفت تا جايي که سبب نابودي شخصيت انسان و حتي نابودي شخص او گرديد، پس چه زن و چه مرد بايد از نگاه به نامحرم بپرهيزند چرا که نگاه ممتد و خيره سبب مي شود که در دل آن ها اثر کند و سبب نابساماني هايي در زندگي آن ها شود. عشق هايي کذايي همه از يک نگاه سرچشمه مي گيرد و لذا زندگي بر اساس اين عشق هاي کذايي سست و بي اساس است و به خاطر همين است که مي گويند: «نگاه تيري است سهمگين از ناحيه شيطان» که سبب از بين رفتن عواطف انساني شده و شيطان جايگزين آن مي گردد.

2- نگاه از نظر قرآن

وقتي که کتاب خدا، قرآن را مي گشاييم و در صدد جستجوي آيه حجاب برمي آييم اولين آيه اي که با آن مواجه مي شويم اين آيه مبارکه است که در قسمت هايي از آن مي فرمايد: «قل للمؤمنين يغضوا من ابصارهم... و قل للمؤمنات يغضضن من ابصارهن»[1] که جا دارد اين قسمت از آيات را به عنوان«آيات نگاه» مورد بررسي قرار دهيم زيرا که خداوند مي فرمايد: «به مؤمنان بگو چشم هاي خود را از نگاه به نامحرمان فرو گيرند... و به زنان با ايمان بگو چشم هاي خود را(از نگاه هوس آلود) فرو گيرند.»[2]

3- شأن نزول آيه

در شأن نزول آيه آمده است که از امام باقر(ع) نقل شده است که جواني از انصار در مسير خود با زني روبرو شد، چهره آن زن نظر و نگاه آن جوان را به خود جلب کرد و چشم خود را به او دوخت هنگامي که زن گذشت، جوان هم چنان با چشمان خود او را بدرقه مي کرد در حالي که راه خود را ادامه مي داد تا اين که وارد کوچه تنگي شد و باز هم چنان به پشت سرخود نگاه مي کرد ناگهان صورتش به ديوار خورد و تيزي استخوان يا قطعه شيشه اي که در ديوار بود صورتش را شکافت. هنگامي که زن گذشت، جوان به خود آمد و ديد خون از صورتش جاري است و به لباس و سينه اش ريخته! (سخت ناراحت شد) با خود گفت: به خدا سوگند من خدمت پيامبر مي روم و اين ماجرا را بازگو مي کنم. هنگامي که چشم رسول خدا(ص) به او افتاده، فرمود: چه شده است؟ و جوان ماجرا را نقل کرد، در اين هنگام جبرئيل، پيک وحي خدا نازل شد و آيه فوق را آورد.[3] در ادامه آيات گذشته داريم: «و يحفظوا فروجهم»؛ «و يحفظن فروجهن» و مردان فروج خود را حفظ کنند و زنان(هم) فروج خويش را حفظ کنند. که در اين جا منظور از فرج، عورت است و براي حفظ کنائي آن در فارسي کلمه«دامان» را به جاي آن مي گذاريم. در حديثي از امام صادق(ع) مي خوانيم: «کل آية في القرآن فيها ذکر الفروج فهي من الزنا الا هذه الاية فانها من النظر؛ هر آيه اي که در قرآن سخن از حفظ فروج مي گويد، منظور حفظ کردن از زنا است جز اين آيه که منظور از آن حفظ کردن از«نگاه» ديگران است.»[4] اگر انسان در دل- نه با زبان باور داشته باشد که خداوند بزرگ خيانت چشم او را مي داند و به تمام لحظات زندگي او در خلوت و آشکار، و در خواب و ياري آگاه است ديگر دچار لغزش و گناه مي شود. از حضرت علي(ع) سؤال شده چگونه انسان مي تواند جلو چشم خود را از نگاه حرام بگيرد؟ حضرت فرمود: «بالخمود تحت سلطان المطلع علي سترک؛ انسان در وقت گناه، توجه داشته باشد که او در تحت و قدرت قهار است و او از همه اسرارش آگاه است.»[5]
پس اين همان آيه مبارزه با چشم چراني است، چرا که خداوند در اين آيه مي فرمايد: (اي پيامبر) بگو به مؤمنين که چشم هاي خود را فرو گيرند. حالا از چه چيزي؟ بيان نشده است، بلکه دلالت بر عموم مي کند يعني از هر چيزي که نگاه کردن به آن حرام است. «غض» به معناي کوتاه کردن نگاه است نه اين که چشم را کاملاً ببندد که از راه رفتن بازبماند.[6]

4- نگاه دام شيطان

حضرت علي(ع) فرموده است: «العيون مصائد الشيطان؛ ديدگان انسان از دام هاي شيطان است.» اگر به چشم انسان«دام شيطان» گفته مي شود، براي اين است که شيطان به وسيله چشم، انسان را گرفتار مي کند و او را به فساد و انحراف مي کشاند و بر او مسلط مي شود. چشمي که نشانه قدرت خداوند است و از بزرگ ترين نعمت هاي الهي است به وسيله آن انسان به رشد و کمال نائل مي شود، اگر کنترل نگردد، در مسير فساد و جنايت قرار مي گيرد. چه بسا با يک نگاه آلوده انسان در دام شيطان مي افتد و موجبات سيه رويي خود را فراهم مي سازد.[7]

5- نگاه به زنان نامحرم

حضرت عيسي(ع) فرموده است: «اياکم و النظر الي المخدرات فانها بذر الشهوات و نبات الفسق؛ از نگاه کردن به زنان نامحرم بپرهيزيد، زيرا اين عمل سبب افشاندن بذر شهوت و رويش فسق مي گردد.» بسيار رخ مي دهد که شيطان براي نگاه کردن به زنان نامحرم، افراد را از راه هاي مختلف به گناه مي کشاند. از جمله اين که شيطان به او مي گويد: اين زن مثل خواهر تو است. نگاه تو به او مثل نگاه به خواهرت مي باشد. يک دفعه نگاه اشکال ندارد، شما نظر بدي نداري. بعلاوه اين خانم بايد خودش را بپوشاند، شما که نمي تواني چشمت را ببندي.

6- زني که چشمش به دنبال نامحرمي باشد

رسول خدا(ص) فرمود: «خشم خداوند سبحان نسبت به آن زن شوهرداري که ديده اش را به غير همسرش يا نامحرمي بدوزد، شديد مي شد چرا که اگر چنين کند خداوند همه اعمالش را بي نتيجه خواهد گذاشت. اگر بيگانه اي را به بستر شوهرش راه دهد، بر خداوند حق است که او را بعد از اين که در قبرش دچار عذاب کرد با آتش بسوزاند.»[8]

7- لذت و ثواب نگاه نکردن با نامحرم

امام صادق(ع) فرمود: «کسي که نگاهش به زن بيگانه اي افتد و براي اين که(نگاه نکند) و گناه نکند، ديده اش را به طرف آسمان کند يا آن را فرو ببندد، خداوند غيور در همان لحظه زني از حور العين به او تزويج نمايد.» امام خميني(ره) درباره حورالعين مي فرمايد: اين عالم ملک(دنيا) با همه عظمتي که دارد تنگ تر از آن است که يکي از حلّه ها(لباس هاي) بهشتي را در او بياورند و اين چشم هاي ما طاقت ديدن يک تار موي حورالعين را ندارد.

پي نوشت ها:
1- سوره نور، آيات 30 و 31.
2- ترجمه از تفسير نمونه، ج14، ص 435.
3- تفسير نمونه، ج14، ص 436.
4- تفسير نمونه، ج14.
5- ميزان الحکمه، ج10، ص 81.
6- تفسير نمونه، ج14، ص 436.
7- بهشت جوانان: ص 450.
8- وسائل الشيعه، ج14، ص 172.

نويسنده: مرضيه پور باقر مهنه
منبع: مدرسه علميه نرجس

 



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:شارع, :: 12:30 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه
ارشناس حوزه در گفتگو با شبکه ایران:
شارع حجاب را به جوانان بشناسانیم/شرط امر به معروف ملایمت است
اگر واجب بودن حجاب به ذائقه جوانان خوش نمی‌آید به این دلیل است که جوانان با خدا مأنوس نیستند. حجاب اگر از سر اعتقاد باشد هیچ‌چیز نمی‌تواند آن را دچار آسیب کند.

زمانه غریبی است،هرچه بیشتر به موضوعی می‌پردازی ، نتیجه برعکس می‌گیری. حال این روزهایمان را می‌گویم. با وجود بحث‌های هر روزه بر سر حجاب، با وجود گشت‌های ارشاد و نظارت بر اصناف خیابان‌های شهر پر است از کسانی که انگار کلمه حجاب هم به گوشان نخورده است. کم نیستند مادران محجبه‌ای که در کنار دختر جوان و بی‌توجه به حجابشان در جامعه حاضر می‌شوند.



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:روایت,لوکس بلاگ, :: 12:16 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

 

 

 

    جمعه 23 شهريور 1386 13:30:48             شماره‌ خبر :165689

خبرگزاری قرآنی ایران

 

 

 

    پايگاه دينی تبيان زنجان «چگونگی حجاب»

را بررسی كرد

 

 

 

   

گروه انديشه و علم:

         «چگونگی حجاب» عنوان مقاله ايست كه گردآورنده آن

«مرضيه پور باقر مهنه» است و پايگاه دينی فرهنگی تبيان

زنجان انتشار آن را به انجام رسانده است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه آذربايجان غربی،

نويسنده مقاله در بخش اول مطالب خود به تعريف و بررسی پوشش

پرداخته و آورده است:

پوشش: پوشش يا حجاب، به صورتی كه زيبايی ها و زينت زن را

بپوشاند و او را از چشم چرانی مردم هرزه و بی تربيت و آلودگان

به شهوت حيوانی و حالات شيطانی حفظ كند، دستوری قرآنی،

قانون الهی و تكليفی انسانی و برنامه ای اخلاقی است.[1]

 



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:ایمان, :: 11:52 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

منتظران ظهور امام زمان

        پیامبر اکرم (ص) فرمودند:
   آدمی تعجّب می کند از وفور ایمان مردم آخرالزّمان که پیامبری را ندیدند و امام آسمانی را زیارت نکردند و تنها ایمان به سطوری می آورند که بر روی کتابهای باقیمانده از وحی و کلمات معصومین نقش بسته است.

پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:نگاه, :: 11:47 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه
نگاه از نظر قرآن

1- نگاه سرچشمه گناه

يکي از مسائلي که ذکر آن در اين جا ضروري است مسأله«نگاه» است و اين که بسياري از فجايع و حتي قتل ها از يک نگاه شروع شد و مرحله به مرحله پيش رفت تا جايي که سبب نابودي شخصيت انسان و حتي نابودي شخص او گرديد، پس چه زن و چه مرد بايد از نگاه به نامحرم بپرهيزند چرا که نگاه ممتد و خيره سبب مي شود که در دل آن ها اثر کند و سبب نابساماني هايي در زندگي آن ها شود. عشق هايي کذايي همه از يک نگاه سرچشمه مي گيرد و لذا زندگي بر اساس اين عشق هاي کذايي سست و بي اساس است و به خاطر همين است که مي گويند: «نگاه تيري است سهمگين از ناحيه شيطان» که سبب از بين رفتن عواطف انساني شده و شيطان جايگزين آن مي گردد.

2- نگاه از نظر قرآن

وقتي که کتاب خدا، قرآن را مي گشاييم و در صدد جستجوي آيه حجاب برمي آييم اولين آيه اي که با آن مواجه مي شويم اين آيه مبارکه است که در قسمت هايي از آن مي فرمايد: «قل للمؤمنين يغضوا من ابصارهم... و قل للمؤمنات يغضضن من ابصارهن»[1] که جا دارد اين قسمت از آيات را به عنوان«آيات نگاه» مورد بررسي قرار دهيم زيرا که خداوند مي فرمايد: «به مؤمنان بگو چشم هاي خود را از نگاه به نامحرمان فرو گيرند... و به زنان با ايمان بگو چشم هاي خود را(از نگاه هوس آلود) فرو گيرند.»[2]

3- شأن نزول آيه

در شأن نزول آيه آمده است که از امام باقر(ع) نقل شده است که جواني از انصار در مسير خود با زني روبرو شد، چهره آن زن نظر و نگاه آن جوان را به خود جلب کرد و چشم خود را به او دوخت هنگامي که زن گذشت، جوان هم چنان با چشمان خود او را بدرقه مي کرد در حالي که راه خود را ادامه مي داد تا اين که وارد کوچه تنگي شد و باز هم چنان به پشت سرخود نگاه مي کرد ناگهان صورتش به ديوار خورد و تيزي استخوان يا قطعه شيشه اي که در ديوار بود صورتش را شکافت. هنگامي که زن گذشت، جوان به خود آمد و ديد خون از صورتش جاري است و به لباس و سينه اش ريخته! (سخت ناراحت شد) با خود گفت: به خدا سوگند من خدمت پيامبر مي روم و اين ماجرا را بازگو مي کنم. هنگامي که چشم رسول خدا(ص) به او افتاده، فرمود: چه شده است؟ و جوان ماجرا را نقل کرد، در اين هنگام جبرئيل، پيک وحي خدا نازل شد و آيه فوق را آورد.[3] در ادامه آيات گذشته داريم: «و يحفظوا فروجهم»؛ «و يحفظن فروجهن» و مردان فروج خود را حفظ کنند و زنان(هم) فروج خويش را حفظ کنند. که در اين جا منظور از فرج، عورت است و براي حفظ کنائي آن در فارسي کلمه«دامان» را به جاي آن مي گذاريم. در حديثي از امام صادق(ع) مي خوانيم: «کل آية في القرآن فيها ذکر الفروج فهي من الزنا الا هذه الاية فانها من النظر؛ هر آيه اي که در قرآن سخن از حفظ فروج مي گويد، منظور حفظ کردن از زنا است جز اين آيه که منظور از آن حفظ کردن از«نگاه» ديگران است.»[4] اگر انسان در دل- نه با زبان باور داشته باشد که خداوند بزرگ خيانت چشم او را مي داند و به تمام لحظات زندگي او در خلوت و آشکار، و در خواب و ياري آگاه است ديگر دچار لغزش و گناه مي شود. از حضرت علي(ع) سؤال شده چگونه انسان مي تواند جلو چشم خود را از نگاه حرام بگيرد؟ حضرت فرمود: «بالخمود تحت سلطان المطلع علي سترک؛ انسان در وقت گناه، توجه داشته باشد که او در تحت و قدرت قهار است و او از همه اسرارش آگاه است.»[5]
پس اين همان آيه مبارزه با چشم چراني است، چرا که خداوند در اين آيه مي فرمايد: (اي پيامبر) بگو به مؤمنين که چشم هاي خود را فرو گيرند. حالا از چه چيزي؟ بيان نشده است، بلکه دلالت بر عموم مي کند يعني از هر چيزي که نگاه کردن به آن حرام است. «غض» به معناي کوتاه کردن نگاه است نه اين که چشم را کاملاً ببندد که از راه رفتن بازبماند.[6]

4- نگاه دام شيطان

حضرت علي(ع) فرموده است: «العيون مصائد الشيطان؛ ديدگان انسان از دام هاي شيطان است.» اگر به چشم انسان«دام شيطان» گفته مي شود، براي اين است که شيطان به وسيله چشم، انسان را گرفتار مي کند و او را به فساد و انحراف مي کشاند و بر او مسلط مي شود. چشمي که نشانه قدرت خداوند است و از بزرگ ترين نعمت هاي الهي است به وسيله آن انسان به رشد و کمال نائل مي شود، اگر کنترل نگردد، در مسير فساد و جنايت قرار مي گيرد. چه بسا با يک نگاه آلوده انسان در دام شيطان مي افتد و موجبات سيه رويي خود را فراهم مي سازد.[7]

5- نگاه به زنان نامحرم

حضرت عيسي(ع) فرموده است: «اياکم و النظر الي المخدرات فانها بذر الشهوات و نبات الفسق؛ از نگاه کردن به زنان نامحرم بپرهيزيد، زيرا اين عمل سبب افشاندن بذر شهوت و رويش فسق مي گردد.» بسيار رخ مي دهد که شيطان براي نگاه کردن به زنان نامحرم، افراد را از راه هاي مختلف به گناه مي کشاند. از جمله اين که شيطان به او مي گويد: اين زن مثل خواهر تو است. نگاه تو به او مثل نگاه به خواهرت مي باشد. يک دفعه نگاه اشکال ندارد، شما نظر بدي نداري. بعلاوه اين خانم بايد خودش را بپوشاند، شما که نمي تواني چشمت را ببندي.

6- زني که چشمش به دنبال نامحرمي باشد

رسول خدا(ص) فرمود: «خشم خداوند سبحان نسبت به آن زن شوهرداري که ديده اش را به غير همسرش يا نامحرمي بدوزد، شديد مي شد چرا که اگر چنين کند خداوند همه اعمالش را بي نتيجه خواهد گذاشت. اگر بيگانه اي را به بستر شوهرش راه دهد، بر خداوند حق است که او را بعد از اين که در قبرش دچار عذاب کرد با آتش بسوزاند.»[8]

7- لذت و ثواب نگاه نکردن با نامحرم

امام صادق(ع) فرمود: «کسي که نگاهش به زن بيگانه اي افتد و براي اين که(نگاه نکند) و گناه نکند، ديده اش را به طرف آسمان کند يا آن را فرو ببندد، خداوند غيور در همان لحظه زني از حور العين به او تزويج نمايد.» امام خميني(ره) درباره حورالعين مي فرمايد: اين عالم ملک(دنيا) با همه عظمتي که دارد تنگ تر از آن است که يکي از حلّه ها(لباس هاي) بهشتي را در او بياورند و اين چشم هاي ما طاقت ديدن يک تار موي حورالعين را ندارد.

پي نوشت ها:
1- سوره نور، آيات 30 و 31.
2- ترجمه از تفسير نمونه، ج14، ص 435.
3- تفسير نمونه، ج14، ص 436.
4- تفسير نمونه، ج14.
5- ميزان الحکمه، ج10، ص 81.
6- تفسير نمونه، ج14، ص 436.
7- بهشت جوانان: ص 450.
8- وسائل الشيعه، ج14، ص 172.

نويسنده: مرضيه پور باقر مهنه
منبع: مدرسه علميه نرجس

پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:حجاب,پوشش, :: 11:46 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

 

 
بررسی وضعیت پوشاک در کشور/
حجاب نقطه ثقل اخلاق در جامعه
پوشش و حفظ اخلاقیات در جامعه دو روی یک سکه‌اند. هرچه پوشش مبتذل تر باشد
به تناسب آن نمود اخلاق مداری در جامعه کمتر می شود.

 

شبکه ایران_ صدیقه سادات موسوی/

           گاهی آنقدر درگیر ظواهر می شویم که تأثیرشان را بر زندگیمان نادیده می گیریم.

پوشاک ما گرچه از ظواهر است اما در دراز مدت با تغییر ذائقه دیداری ما هویت مان را تغییر

داده و مرز اخلاقیات در جامعه را مواج می کند. در این میان برخی معتقدند پوشش و حفظ اخلاقیات

در جامعه دو روی یک سکه‌اند. هرچه پوشش مبتذل تر باشد به تناسب آن نمود اخلاق مداری

در جامعه کمتر می شود.

بر همین مبنا مرضیه پور باقر مهنه ، کارشناس حوزه علمیه مکتب نرجس مشهد عوارض

بی توجهی به پوشش و بی حجابی را اینگونه بیان می‌کند: حجاب حافظ وقار، شخصیت،

کرامت، اصالت و عظمت زن و حافظ زیبایی و منافع او برای شوهر است. گرمی خانواده ها،

استحکام رابطه زن و شوهر، تداوم زندگی، آرامش قلوب مردان، ثبات دلبستگی و عشق

و علاقه مرد به همسر قانونی و شرعی خود، برپایی خانه و خانواده، برجایی اعتماد و

اطمینان مرد به زن، همه و همه مرهون پوشش و حجاب زنان مملکت است و اینکه

مردان زیبایی چهره و زینت و زیور زنانی غیر از زن خود را نبیند. وی ادامه داد:‌ مردان

اگر به راحتی و به آسانی در تمام صحنه های اجتماعی دسترسی به زنان داشته باشند،

ضمانتی برای اثبات محبت و دلبستگی آنان به همسرانشان نخواهد بود تحریک هوی و

هوس و شهوات، آنان را از زندگی خود دلسرد و خود کلنگی برای خراب کردن کانون گرم

خانواده خواهند شد.

این کارشناس حوزه افزود: عوارض بد حجابی و بی حجابی و آزادی زن در روابط با هرکه

دلش بخواهد یکی دو تا نیست و محصولات تلخ این مسئله عددی کامپیوتری است.

به گفته پور باقر مردان با دیدن این مناظر دست از همسران خود کشیدند و به قول

معروف از زیر بار مخارج خانه که مسئولیتی بر دوش آنان بوده فرار کرده و برای ارضاء

خود روی به بازار آزاد آوردند و جوانان بی زن چون فرونشاندن شعله شهوت را ارزان دیدند،

از تشکیل زندگی و ازدواج سرباز زده، دنبال چشم چرانی و صید ناموس مملکت رفتند،

بدین گونه نظام خانواده در غرب و در مقلدان شرقی آنان از هم پاشید و اوضاعی شبیه

اوضاع جنگل پیش آمد.

وی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) گفت:‌ امیرالمؤمنین علیه السلام خطاب به

حضرت مجتبی علیه السلام و در حقیقت خطاب به تمام مردم فرمودند: محرم نامحرم

را جداً مراعات کن، زیرا این برنامه برای تو و همه زنان نامحرم مصونیت از افتادن در خیال

گناه و خود گناه است، و اگر قدرت داری زنان خانواده تو مردی غیر تو را نشناسند،

این برنامه را انجام بده.

 این کارشناس حوزه با بیان اینکه بد حجابی در عمل ضایع کردن حق همسر است،‌ا

ادامه داد: خداوند سبحان بدن و اعضای آن را به عنوان امانت به ما داده است

و صاحب اصلی خداوند بزرگ است. زینت و زیبایی زن که از نعمت و امانت

حق تعالی محسوب می شود نیز پی از ازدواج مربوط به شوهرش است نه اینکه

آن را در معرض دیدگاه عموم قرار دهد.




ادامه مطلب ...
چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:تواضع, :: 8:48 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

 نخست‌ وزیر هلند چگونه سر کار می‌رود ؟ + عکس

 

تصویری از مارک روته نخست وزیر هلند که با این وسیله ساده وارد محل کار خود در لاهه می شود

یکی از علما ظاهرا برای مداوای بیماری به خارج سفر کرده بود ، وقتی که بازگشتند اطرافیان پرسید حضرت آقا در آنجا مسلمان هم بود ؟ ایشان گفتند : در آنجا مسلمان ندیدم ولی اسلام را دیدم ، آمدم ایران مسلمان خیلی بود ولی اسلام نبود

دلم گاهی برای حضرت علی میسوزه که ما شیعیانش هستیم ، البته فکر نکنید من و شما بهتریم ها ...... نخیر آب نیست وگرنه من و شما هم شناگر همین دریائیم و اگه کاره ای میشدیم معلوم نبود چه استفاده ای از اموال بیت المال میکردیم
 
ولی ای کاش همه مون یک کم مسلمون تر بودیم ،
 
لطفا مسلمانتر باشیم ، با روزی یک گناه کمتر
 
راستی فقط روزی یک گناه کمتر تو هفتاد سال میشه 25550 گناه کمتر ، فکر کنم سرمایه خوبی باشه واسه بهشتی شدن
 
 

 
 
 

 

چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:جوک, :: 8:38 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه


جوک

به غضنفر میگن : سگتون بچه ی ما را گاز گرفته .

میگه : اولا سگ ما گاز نمیگیره . دوما سگ ما همیشه بسته است . سوما ما سگ نداریم !

----- ----- ----- ----- ----- ----- -----

از غضنفر میپرسند که : میدونی چرا غواص ها به پشت میپرن تو آب ؟

میگه : چون اگه به جلو بپرن میوفتن تو قایق !

----- ----- ----- ----- ----- ----- -----

غضنفر میره ماشینش را بیمه کنه ، یارو بهش میگه : خدا کنه هیچ وقت از این بیمه استفاده نکنی . غضنفر هم میگه : الهی تو هم از این پول خیری نبینی !

----- ----- ----- ----- ----- ----- -----

غضنفر گاوداری داشته ، مامور بهداشت مياد ازش میپرسه به گاوات غذا چی ميدی ؟ غضنفر ميگه : آت و آشغال ! يارو کلی جريمش می کنه . سال بعد دوباره مامور بهداشت مياد ازش میپرسه به گاوات غذا چی ميدی ؟ غضنفر ميگه : جوجه کباب ، چلوکباب و پيتزا ! يارو دوباره کلی جريمش می کنه . سال بعد دوباره مامور بهداشت مياد ازش میپرسه به گاوات غذا چی ميدی ؟ اين دفعه غضنفر ميگه : والا اول صبح نفری هزار تومن بهشون ميدم برن هر چی دوست دارن بگيرن بخورن !

----- ----- ----- ----- ----- ----- -----


-شخصی گفت : من بیست سال دارم . بزرگی بر او خرده گرفت که نباید بگویی 20 سال دارم ، باید بگویی آن 20 سال را دیگر ندارم .

---------- ----- ----- ----- ----------

عهدی که با تو بستم هرگز گسستنی نیست ، من مخلص تو هستم لازم به بستنی نیست

---------- ----- ----- ----- ----------

سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:کتاب, :: 13:33 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه
 
هدایتگران راه نور(زندگی بقیه الله الاعظم امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف)

هدایتگران راه نور

(زندگی بقیه الله الاعظم امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف)


شامل: زندگینامه؛ امام مهدی علیه السلام کیست؟؛ میلاد امام مهدی علیه السلام ؛ پنهان بودن میلاد حجت الله؛ دوره امامت، چگونه آغاز شد؟؛ غیبت صغری؛ شمایل و صفات امام غائب؛ انتظار فرج یا آرزوی شور آفرین؛ امام زمان علیه السلام در آیات و روایات؛ مسأله طول عمر؛ دین و پدیده طول عمر؛ آیا امام مهدی علیه السلام زنده است؟؛ مهدی علیه السلام، حجت شاهد؛ امام در کتابهای آسمانی؛ نشانه های ظهور؛ تو پناه منی...؛ ستایش برای توست؛ خدایا! یاری کن...؛ خدایا ما را هدایت کن..؛ شرط زاهد؛ برگزیده در پیمان؛ خدایا به حمد تو آغاز ستایش می کنم