نورزندگی
اجتماعی و خانوادگی

آراستگی ظاهر درطریق جلب و جذب همسر

اینکه زن وشوهر برای داشتن زندگی مشترک و تداوم آن نیاز به تفاهم و اشتراک فکری و علاقمندی دارند، جای سخنی نیست. این دو خود باید خواستار وصل و علاقه مند به پیوند با یکدیگر باشند ، ولی فراموش نکنیم که با رعایت جنبه های مربوط به ظواهر زندگی و سر و وضع خود هم می توان موجبات جلب و جذب یکدیگر را فراهم آورد. بویژه از آن حیث که به گفته معروف بخشی از عقول مرد در چشم اوست.
جلب کردن شریک زندگی تنها با علم، مدرک تحصیلی، زیبایی و ثروت میسر نیست،



ادامه مطلب ...
سه شنبه 8 ارديبهشت 1394برچسب:, :: 12:40 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

مواد آرایشی

- عطر

شايد به نظر رسد كه آراستگي ظاهري فقط مربوط به ديدنيها و آن چه چشم نظاره مي كند باشد ؛ كمااينكه از نظر لغت نيز چنين معنايي از آن برداشت مي شود ولي در عرف و عادت مردم سراسر دنيا ، استفاده از بوي خوش براي خنثي كردن بوي نامطبوع عرق بدن و يا به جهت خوشايند بودن براي خود و ديگري ، امري معمول وعادي است .

 سخن مشهوري بر سر زبان مسلمانان رايج است كه پيامبر اسلام (ص) بيشتر اموال خود را براي استفاده از بوي خوش هزينه مي كرده كه احتمالا از اين روايت امام صادق(ع) برگرفته شده است : « كان رسول الله (ص) ينفق علي الطيب ، أكثر مما ينفق علي الطعام [1]‌» « پيامبر اكرم(ص) براي بوي خوش ، بيشتر از غذاي خود هزينه مي كرد.» از اين حديث شريف به روشني درمي يابيم كه صرف هزينه هر چند مبلغ قابل توجه براي تهيه عطر به منظور پيروي از سنت پيامبر(ص) ، نه تنها اسراف نيست بلكه به آن توصيه نيز شده است .



ادامه مطلب ...

 جوان ها به دليل ويژگي اخلاقي و رفتاري كه دارند، هميشه به دنبال الگويي برتر هستند تا بتوانند با الگوبرداري از آن، راه زندگي خود را مشخص و روشن كنند. امام جواد(عليه السلام) به عنوان جوان ترين امام، الگويي كامل براي همه شيعيان به ويژه جوانان است كه مي توان با بهره گيري از روش هاي زندگي آن امام، بهترين و زيباترين سبك زندگي را از آن برداشت كرد.


این نوشته قطعاً کامل نیست اما چند برداشت کوتاه است از زندگی امامی که مجموعه رفتارش می تواند الگوی جامعي برای زندگی جوانان امروزی باشد.


1. تصور کنید پدر همسرتان قاتل پدرتان باشد

 

لطفا ادامه مطلب رو كليك كنيد

 



ادامه مطلب ...